top of page
חיפוש

קטלוג הפאזלים החדש שנחת בישראל ישאיר אתכם בהלם

מעולם לא חשבנו שניתקל בכל כך הרבה יופי וסטייל בקטלוג פאזלים, אך מסתבר שיצירות אומנות מרגשות בסוף מוצאות את דרכן ללבבות. קטלוג 2021 של familyglue.co.il הוא המקום הנכון למצוא מתנה מקורית שתוציא את הילדים מהמסכים, תחבר את המשפחה סביב שולחן אחד ותעניק לכם מזכרת קסומה לתלות בבית


"תהיי הזריחה" מתוך קטלוג 2021



כך הפך משחק לימודי ליצירה


אפשר להגדיר את הקטלוג החדש והמרהיב שנחת בישראל כשלב הבא באבולוציה של הפאזל. מה שהתחיל בבריטניה בסביבות שנת 1760 בתור משחק חינוכי שתפקידו ללמד גאוגרפיה, הפך לפני כמאה שנה לבילוי משפחתי לשעות הפנאי. בהמשך, התפתח ככלי יעיל לשיפור היכולות הקוגניטיביות בקרב ילדים ומבוגרים, וכעת, כך נדמה, מקבל חשיבות חדשה.




"פרידה" מתוך סדרת הדיוקנאות "נשים בלתי נשכחות"



כאמור, מטרתו המקורית של הפאזל הייתה לעזור לילדים להתמצא במפת העולם, כאשר החלקים נחתכו לפי קווי הגבול של המדינות. גם היום הורים רבים נעזרים בשיטה זו כדי לעודד את ילדיהם לצלול אל הדקויות הקטנות במפה וכך להכיר עוד ערים ומדינות ואת מיקומם ברחבי תבל. להרחבת הידע הכללי מיוצרים גם פאזלים עם מפות ישנות דרכן לומדים על ההיסטוריה וכיצד נראה העולם בתקופות שונות.




"מפת עולם היסטורית", דרך נהדרת להכיר את הגלובוס



בתחילת המאה ה-20, הטכנולוגיה המשופרת הפכה את הפאזלים לאחד הבילויים הפופולאריים בקרב משפחות. יכולות הייצור המתקדמות אפשרו הפקה המונית של דגמים גדולים יותר בעלי 500 או 1,000 חלקים אשר הציבו אתגר גם למבוגרים. גם היום משפחות רבות מוצאות בהרכבת פאזלים דרך לבלות ביחד, הורים, ילדים, סבים וסבתות המתלכדים סביב השולחן עם מטרה משותפת ומהנה.




"סלפי", מפלצת רגישה מסדרת המופת "זוזוביל"





עוד שימוש לפאזלים, שהפך אולי לנרחב ביותר, הוא ככלי לשיפור יכולות מנטאליות בקרב ילדים ומבוגרים. אין היום כמעט ילד שלא מרכיב על הרצפה פאזלים בעלי חלקים ענקיים, ובהמשך, פאזלים מאתגרים לגילאים בוגרים יותר. היתרונות של ההרכבה רבים: שיפור היכולות המוטוריות העדינות, הגדלת טווח הקשב והריכוז, פיתוח תפיסת מרחב חזותית, דחיית סיפוקים וטיפוח כישורי ארגון וסדר.


בקרב מבוגרים, ובעיקר בגילאים מתקדמים, הרכבת פאזלים הוכחה ע"י מחקרים כמשפרת את הזיכרון ואף מפחיתה סיכון לפגיעה בתפקוד המוח. סגולה נוספת לתחביב המרגיע היא הפגת מתחים ומניעת סטרס, וזה כמובן נכון לכל גיל ולכל מצב.


"על קו המים" מתוך סדרת הצילומים "עולם מופלא"



אך כל ההתפתחויות הנ"ל הן בגדר ההיסטוריה או האבולוציה של הפאזל. כיום ישנן שתי סיבות מרכזיות, עכשוויות יותר, בגינן הפאזלים צוברים עוד ועוד הערכה.


ממכר, אבל בקטע חיובי

הסיבה הראשונה לעליית קרנו של הפאזל, היא כוחו להתמודד עם התמכרות למסכים. כאשר אנו מתחילים במלאכת ההרכבה, כבר בחיבור הראשון של שני חלקים יחדיו, משתחררים במוח חומרים האחראים על תחושת הסיפוק ומצב הרוח. תחושה חיובית זו, המגיעה בעקבות ההצלחה, מעודדת אותנו להמשיך להרכיב את הפאזל עד השלמתו המספקת במיוחד. בעידן בו ילדים ומבוגרים מתקשים להיפרד ממכשירי הטלוויזיה, הטלפונים החכמים והטאבלטים, דווקא הפאזל הישן והטוב יכול לסחוף אותנו לאתנחתא נעימה מהמסכים.




"חיי כלב" פאזל מלא הומור לכל המשפחה


הסיבה השנייה, והיא הבשורה הגדולה בקטלוג 2021 של חנות הבוטיק לפאזלים Familyglue.co.il הינה קפיצת המדרגה ביופיים ואיכותם של המוצרים. כל הפאזלים בחנות מיוצרים בגרמניה ע"י חברת Heye הנחשבת ע"י רבים כיצרנית הפאזלים הטובה בעולם. מעבר לאיכות הקרטון (העשוי מחומרים מתכלים וידידותיים לסביבה), רזולוציית ההדפסה וחיתוך הלייזר המדוייק מקלים על חיבור החלקים ומונעים טעויות או בלבול. וישנו יתרון מובהק נוסף - ההשקעה העצומה בבחירת האומנים והתמונות.



"איילים". פאזלים איכותיים מתוצרת גרמניה


סדרות הפאזלים שכדאי להכיר


בקטלוג 2021 תוכלו למצוא מגוון סדרות מהממות, חלקן חדשות ואחרות סדרות המשך משנים עברו. "שומרי הזמן" למשל, הינה סדרה חדשה ומהפנטת של האומן נורמן אופלין, אשר מתאר בציוריו גבר ואישה אידיאליים כגיבורי-על מודרניים הנלחמים למען עולם טוב ושיוויוני יותר.


"לאהוב זה לחלוק" מסדרת "שומרי הזמן" של נורמן אופלין


כמחווה לקריקטוריסט הארגנטינאי האהוב מורדילו, שהלך לעולמו בשנת 2019, מופיעה בקטלוג סדרת פאזלים נבחרים מיצירותיו המכוננות, כשגולת הכותרת הוא הפאזל "תודה, מורדילו" המתוק, המוקיר את תרומתו לעולם האומנות והפאזלים כאחד.



"תודה, מורדילו", מחווה לקריקטוריסט האהוב



מורדילו, שנודע בחיבתו העזה לכדורגל (כיאה לכל ארגנטינאי) עסק ביצירותיו לא מעט בספורט הפופולארי, ובקטלוג מופיעים שני פאזלים מלאי אהבה למשחק.



"כדורגל", האהבה הגדולה של מורדילו


סדרות נוספות בקטלוג הינן בין היתר: "נשים בלתי נשכחות" עם דיוקנאות מסוגננים ומלאי עוצמה של פרידה קאלו ואודרי הפבורן, "החתולים של רוזינה" רוויי הצבע והקסם, "זוזוביל", סדרת המפלצות הרגישות מהגלריה הברלינאית המיוחדת, ו"צבעים של חופש", סדרה פאזלים עדינה ותמימה של האומנית לורה זומבי.




"פופי קנופי" מתוך הסדרה המקסימה "החתולים של רוזינה"



"סיבוב על אופניים", פאזל 1,000 חלקים



חידוש נוסף בקטלוג הוא סדרת הפאזלים "עולם מופלא" המציגה תמונות עוצרות נשימה מהמקומות המרגשים והפוטוגניים בכדור הארץ כמו "הזוהר הצפוני", "מילפורד סאונד", "האגם הכחול" ועוד.




הפאזלים זמינים כעת לרכישה במשלוח מהיר עד הבית באתר familyglue.co.il. ההזמנה תגיע אליכם תוך 2-4 ימי עסקים.




bottom of page